Современные информационные технологии

Блог Московской Школы Экономики

реклама в социальных сетях упала на 11%

http://www.businessinsider.com/2008/10/ad-rates-dropped-11-in-the-third-quarter

(смотреть сайт с диаграммой)

«The average amount advertisers pay publishers to display their ads one thousand times — CPMs — dropped 11 percent from Q2 to Q3 across the 307 ad networks and 1,300 publishers that ad-optimizing firm The Rubicon Project calls clients.

Particularly hard hit: social networks (down 3% q/q), young adult (down 8% q/q), music and entertainment sites. News and reference sites actually saw a 36 percent increase.

Also according to the Rubicon report, venture capital investment in ad networks dropped from $800 million in 2007’s third quarter and $400 million in the second quarter to just $241 million in Q3.»

Реклама

Filed under: Новые технологии рекламы

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s

%d такие блоггеры, как: